Just the start - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu Just the start - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu

Just the start

Door: Ludo Bruinen

Blijf op de hoogte en volg Ludo

06 Februari 2012 | Australië, Sydney

Onder veel gesteun en veel druk van mijn geliefde ouders *kuch* ben ik achter de computer gaan zitten om te vertellen over het niet altijd zonnige, maar wel gezellige en mooie Australie!

De welkomst in Sydney was niet echt overweldigend, ik werd namelijk vanaf de douane meteen naar de immigratiedienst gestuurd. Er was iets niet goed gegaan met mijn visumaanvraag werd er verteld. Met knikkende knieen volgde ik de vrouw naar het kantoor. Hier werd me verteld, dat op mijn VISA staat dat ik Ludo Bruinen heet, terwijl mijn echte naam Ludo Johannes Bruinen is. Oei, groot probleem! Het duurde wel 10 minuten, voordat ze inderdaad hadden uitgezocht dat ik er simpelweg niet aan had gedacht dat mijn doopnaam er ook op moest. En toen was mijn eerste dag nog niet eens begonnen...

Gelukkig verliep het verder vlekkeloos. Na het vele zitten in het vliegtuig en taxi ben ik gelijk Sydney ingestormd om de ultieme toerist uit te hangen, ondanks het ietwat koude weer (18 graden). Sydney Opera House, Harbour Bridge, botanic gardens, huis van de president, een aantal parkjes en andere gebouwen allemaal in maar 4 uur. Daarna voelde ik de jetlag en weinige slaapuren in het vliegtuig aankomen en heb ik een heerlijke 15 uur geslapen. Tweede dag met de ferry naar Manly gegaan voor een mooi uitzicht over Sydney. Surfen kon helaas niet, omdat de golven te hoog voor een beginner waren, maar om de "pro's" te werk zien gaan, was ook echt heel cool. Ook deze dag een flink aantal uurtjes geslapen (een kamergenoot vroeg of ik een vermoeidheidsziekte had). Helaas was het op deze dag begonnen te regenen, wat niet veel uitmaakte want ik heb deze dag toch gebruikt om mijn reis naar Katoomba (Blue Mountains) te plannen. 's Avonds ben ik naar een cafe gegaan in King's Cross met 4 anderen van de hostel. Het was helaas daar niet echt druk, aangezien er een of ander groot feest was aan de andere kant van Sydney. Desondanks wel een geslaagde avond.

De vierde dag in Australie begaf ik me naar de Blue Mountains, maar helaas regende het dus heb ik niet zo veel boeiends gedaan.
De vijfde en zesde dag was wel echt heel gaaf! De zon scheen volop (het was ineens 30 graden), dus heb ik deze dag gebruikt om te hiken in de Blue Mountains wat tot spetterende uitzichten, watervallen en talloze beekjes heeft geleid (zie foto's). Vooral Echo Point, waar je een uitzicht had op de Jamison Valley, was indrukwekkend. Helaas was de zesde dag niet de hele tijd leuk, want bloedzuigers vonden mijn enkels erg smakelijk! Deze zwarte, wormachtige bloedzuigers wachten op onschuldige wandelaars op enkelhoogte om een lekker hapje te nemen zonder dat jij er ook maar iets van merkt! Na 4 uur lopen en 12 bloedzuigers van mijn enkels te hebben afgeslagen, vond ik het wel welletjes in de Blue Mountains en besloot ik om me weer terug naar Sydney te begeven.

Morgen ga ik naar het heerlijke strand van Wolloongong om te relaxen, om daarna me naar Batesman Bay en uiteindelijk Canberra te begeven.

Ik hoop jullie allemaal niet binnenkort te zien, maar ik mis jullie allemaal wel.

Groeten van de zeer gelukkige Ludo JOHANNES Bruinen.
Cya

  • 06 Februari 2012 - 11:04

    Roy:

    Super !!! Echt al een hele belevenis in je eerste week! Ben echt super jaloers nu! :p Ik hoop nog veel van je te horen! Leuk verslag... Hier in nederland kunnen we eindelijk schaatsen. En dan ga jij lkkr naar het strand.. raar idee:P

  • 06 Februari 2012 - 11:48

    Sjon:

    Broertje!
    Leuk verhaal. Zo te zien ga jij voorlopig nog niet naar huis.
    Veel plezier en succes

  • 06 Februari 2012 - 11:51

    Ron:

    Ludo, mooi verhaal. Ik ben blij dat je gezwicht bent voor de druk van je lieve ouders. Het klinkt alsof je je goed vermaakt! Heb je al vrienden gemaakt? Groeten en maak er een mooi feestje van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down under

Recente Reisverslagen:

24 April 2012

East Coast

03 April 2012

Tasmanie; Het kleine New-Zealand

14 Maart 2012

ruig kustgebied + gezellig Melbourne

03 Maart 2012

Dierentuin

13 Februari 2012

Tweede week
Ludo

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 7764

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Cambodia

29 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: