ruig kustgebied + gezellig Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu ruig kustgebied + gezellig Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu

ruig kustgebied + gezellig Melbourne

Door: Ludo Bruinen

Blijf op de hoogte en volg Ludo

14 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Beste landgenoten,

Jawel, ik ben weer terug in Melbourne! Maar wel nadat ik een geweldig mooi rondje gemaakt heb langs de kust. Deze week ging het van grote watervallen tot ruige kusten, van giftige slangen op het pad tot gezellige steegjes in Melbourne. Jawel, een diverse maar erg leuke week.

Ik begin mijn verhaal van deze week in Warrnambool, een stad dat ligt aan shipwreck coast. Die naam zegt waarschijnlijk wel genoeg. Hoge golven, sterke stromingen en een grillige kust geeft deze stad een nogal triest gezicht, maar misschien kwam dat ook wel door de regen... De kust was er in ieder geval heel gaaf om te zien (dat dacht ik tenminste totdat ik in Port Campbell aankwam).
Na Warrnambool ben ik naar Port Fairy gegaan, helaas was het hier niet zo boeiend - na 1 nacht ben ik verder gegaan naar Lorne!

Het dorpje Lorne is eigenlijk ook niet zo bijzonder, maar het gebied eromheen is echt heel mooi! Ik heb in Lorne 2 dagwandelingen van elk 7 uur door de jungle gedaan. Hier was het vaak zo dat het riviertje zo ongeveer het pad was wat ik moest volgen; van steen tot steen springen dus! Maar hier ben ik wel achtergekomen dat je altijd alert moet blijven als je in de jungle loopt. Ik huppelde namelijk vrolijk door het bos zonder enige erg van gevaar. Rustig een heuveltje af, totdat ik ineens een tak omhoog zag springen! Een anderhalve meter grote slang met een platte kop stond ineens voor me te dansen, alleen was dit geen vriendelijke dans. EEN stap verder en hij had me kunnen bijten, wat het ziekenhuis tot geval kan zijn. Gelukkig is dat niet gebeurt; ik stapte achteruit en de slang was al weg, voordat ik er ook maar aan dacht om een foto te maken. Jammer, maar dit zal me wel voor altijd bij blijven.

Na Lorne ben ik naar Port Campbell gegaan, ik kan niet geloven dat ik getwijfeld heb om daar naartoe te gaan! Het is daar zo verschrikkelijk mooi. Geweldige rotsformaties (twelve apostles), stille stranden, grillige schiereilanden, overal kleine blowholes en een gezellige reisgenoot met wie ik ook Melbourne heb bezocht. Het is jammer dat ik op het moment geen foto's kan laten zien, want het is er echt heel mooi, onbeschrijvelijk.

Na Port Campbell ben ik terug naar Melbourne gegaan. Deze avond bleek er een festival te zijn met een grote vuurwerkshow en een grote markt. De 2 dagen erna de gebruikelijke sightseeing gedaan. Zoals het Victoriaanse parlement, State Library, botanic gardens en gezellige, italiaans-achtige steegjes.

Morgen zal ik DE grote markt van Melbourne bezoeken en het beroemde icebar, waarna ik me 's avonds in station pier moet melden voor de ferry naar Tasmanie! Deze bootreis zal 11 uur duren. Helaas ga ik wel ineens van 35 graden naar 15 graden, maar het is de moeite waard, want ik heb er alleen nog maar positieve verhalen over gehoord.

Dit was mijn verhaal voor deze week, ik hoop foto's binnenkort erop te kunnen zetten. Er is hier helaas op het moment geen werkende USB-port, maar ik zal proberen zo snel foto's online te zetten.
Ik heb wel een aardig matrix-achtig filmpje van mezelf en Stefanie (reisgenoot in Port Campbell + Melbourne) die we gemaakt hebben in het museum van Melbourne. Het ziet er niet boeiend uit, maar het was wel erg leuk om te doen. http://www.acmi.net.au/timeslice/Timeslice.htm?file=ts-20120314-061b372d745d3180477dab7c0d106357.flv#.T2BvH5l9hKk.facebook

Ik zeg voor nu bye-bye en de groetjes,
Ludo

  • 14 Maart 2012 - 11:44

    Roy:

    Echt weer heel gaaf man! Die slang :o kan niet wachten op de foto's! Veel plezier in Tasmanie!

  • 14 Maart 2012 - 13:20

    Ron:

    He Ludo, mooie avonturen! Leuk dat je een reismaatje gevonden hebt. Have fun!

  • 14 Maart 2012 - 16:32

    Arno:

    He Ludo!
    Goed om te horen dat jij je weer vermaakt heb met een paar mooie avonturen. En een (mooi?) reismaatje voor een paar dagen is natuurlijk ook niet verkeerd!
    Adios

  • 21 Maart 2012 - 01:10

    Ludo Bruinen:

    Het spijt me allemaal, maar het delen van foto's op deze site is echt veel te langzaam. Ik heb ze nu weer op mijn facebook gezet, want dat is een stuk sneller. Als je me nog niet op facebook hebt, dan kan je me altijd toevoegen. Ook al zal het wel weer 1 week duren voordat ik online kom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under

Recente Reisverslagen:

24 April 2012

East Coast

03 April 2012

Tasmanie; Het kleine New-Zealand

14 Maart 2012

ruig kustgebied + gezellig Melbourne

03 Maart 2012

Dierentuin

13 Februari 2012

Tweede week
Ludo

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 7766

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Cambodia

29 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: