Dierentuin - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu Dierentuin - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu

Dierentuin

Door: Ludo Bruinen

Blijf op de hoogte en volg Ludo

03 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets geschreven heb. Het spijt me, maar ik zal het goed maken met een extra lang reisverhaal! Want ik heb in deze 2 weken weer zeer veel gezien.

In mijn vorige verslag eindigde ik in Canberra, vanaf Canberra ben ik toen naar het prachtige strand van Batemans Bay gegaan. Hier heb ik een lange kustwandeling gemaakt (prachtige foto's) waar ik ook een aantal Wallabies tegen ben gekomen. Na Batemans Bay was Narooma aan de beurt. Deze stad is zeker weten de mooite waard geweest. Elke keer als er namelijk een vissersboot binnenkomt, gaan ze de vissen er ter plekke schoon maken en de resten gooien ze de zee in. Hier komen heel veel dieren op af, zo heb ik er zeehonden, grote pijlstaartroggen en pelikanen gezien. Ook ben ik naar een eiland gegaan daar in de buurt, hier heb ik nog meer zeehonden gezien, maar ook penguins! Helaas waren het er maar twee, maar nog steeds wel erg speciaal.
Hierna ben ik naar Merimbula gereisd. En daar heb ik gezien hoe klein de wereld nou eigenlijk is. Ik heb in Merimbula 2 Westlanders ontmoet. Daar zijn we met zn drieen een dolfijnentour gedaan... Alleen hebben we geen dolfijnen gezien. Ook zijn we op zoek gegaan naar een strand om te surfen, helaas waren er geen golven, dus zijn we maar gewoon op het strand gaan relaxen. De dag erna moesten de 2 andere Westlanders terug naar Sydney voor een stage, dus ben ik alleen verder gereist naar Lakes Entrance!

Als je in Lakes Entrance rondloopt waan je je echt in de Caribean. Wit zand, blauwe lucht en blauw water. Prachtig, maar na Lakes Entrance begon het strand me de keel uit te hangen. Ik wilde de bushbush in en dat lukte. In Wilsons Promontory Nature Reserve wel te verstaan. Australie's meest favourite natuurgebied. Helaas was het jaar ervoor de helft van het gebied overstroomt, maar er was nog steeds 100 kilometer bushbushtracks over. Met uiteraard ook weer overweldigende uitzichten. Ook heb ik hier heel veel wallabies gezien, maar ook nog emu's en een wombat! Na Wilsons Promontory pakte ik de bus naar Cowes, jawel 'Koeien' in het nederlands. Ik ben daar natuurlijk niet voor de koeien gekomen, maar voor de penguins en koala's! De eerste dag ben ik naar de penguin parade gegaan. Hier gaan honderden penguins, na dagen van vissen, het strand op terug naar hun vrouw/man/kind in hun holletje in de duinen. Deze penguins waren alleen echt heel klein, niet eens groter dan mijn schoen! Het is ook meerdere malen gebeurt dat er een penguindomino was, nadat er een iets te hoge golf over de penguins heen spoelde. Ook hoorde (en zag) ik, dat de penguins in groepen naar boven gaan, omdat ze anders door de meeuwen werden aangevallen. Ik mocht hier helaas geen foto's maken, maar gelukkig vond ik de dag erna een aantal penguins onder een brug, waar ik toen een foto van heb gemaakt. Op deze dag ben ik ook naar een koala natuurpark gegaan. Hier wel ongeveer 20 koala's gezien!

De dag erna, wat vandaag is, ga ik naar Warrnambool. Ik kwam er alleen pas later achter dat de bus via Melbourne centraal station gaat. Had ik net zo gaat een aantal dagen in Melbourne kunnen blijven, maar dat zal helaas moeten wachten, want ik heb m'n ticket naar Warrnambool al gekocht.
Mijn planning op het moment: Warrnambool --> Lorne --> Port Campbell --> Port Fairy --> Melbourne --> Tasmania.

Groetjes,
Ludo

  • 03 Maart 2012 - 05:43

    Ludo Bruinen:

    PS: Foto's komen later, ik mag hier niks op de computer aansluiten -_- Ik hoop vanavond of morgenavond, maar zoals altijd kan ik niks beloven :)

  • 03 Maart 2012 - 12:15

    Sjon:

    Broertje! Zo te zien verveel jij je geen minuut. Goed bezig hoor!

  • 04 Maart 2012 - 16:58

    Ron:

    Mooi verhaal! Goed om te horen dat je je wel vermaakt. Veel plezier nog!

  • 09 Maart 2012 - 13:49

    Magda:

    Hoi Ludo dat klinkt allemaal erreg goed.
    Knap van je dat je dit in je eentje doet.
    Veel plezier en geniet van al het moois
    groet en een knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under

Recente Reisverslagen:

24 April 2012

East Coast

03 April 2012

Tasmanie; Het kleine New-Zealand

14 Maart 2012

ruig kustgebied + gezellig Melbourne

03 Maart 2012

Dierentuin

13 Februari 2012

Tweede week
Ludo

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 7762

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Cambodia

29 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: