Tweede week - Reisverslag uit Canberra, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Canberra, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Ludo Bruinen

Blijf op de hoogte en volg Ludo

13 Februari 2012 | Australië, Canberra

Beste landgenoten,

Na alweer een week van toppen en kleine dalen (regen) ben ik maar eens begonnen met het schrijven van mijn verhaal.

Zoals ik in mijn vorige verhaal schreef zou ik naar Wollongong en batemans bay gaan. In Wollongong heeft het anderhalve dag lang hard geregend. Gelukkig heb ik de andere halve dag gebruikt om naar het 33 vierkante kilometer grote Illawarre meer te gaan. Prachtig groot met een geweldig uitzicht! Acoomodatie in Batemans bay was veel te duur, daarom ben ik hierna naar het kleine stadje Kiama gegaan. Deze stad staat bekend om de big en little blowholes (correcte vertaling hiervan weet ik niet) die er rond de stad staan. Deze blowholes spuiten zeewater metershoog de lucht in, mits de zee hoog staat en er een harde noordoostelijke wind staat. Gelukkig waaide het heerlijk hard, dus de blowhole was op z'n best! Vooral de little blowhole was verschrikkelijk gaaf, omdat hij elke 10-15 seconden spuit, terwijl de big blowhole maar ongeveer elke 30 minuten gaat. In Kiama was er ook een hele mooie kustwandeling. Bij deze wandeling moest ik ook een riviertje oversteken (of 10 minuten omlopen, maar dat doe ik natuurlijk niet). Helaas was het riviertje iets dieper dan in het boekje stond en ben ik ook nog eens gestruikeld, waardoor mijn mobiel nat (en kapot) werd en ik mijn slippers verloor. Gelukkig was Moeder Natuur aardig voor me en vond ik beide slippers terug op het strand zo'n 500 meter verderop.

Na Kiama ben ik, na een 5 uur lange reis, in het zonnige Canberra gekomen! Jaja, de hoofdstad van Australie. Het is echt heel duidelijk dat deze stad gebouwd is met een plan. Het is er recht, veel groen en erg ruim opgezet. In Canberra ben ik naar het War Memorial gegaan en de berg opgeklommen daar vlakbij voor een prachtig uitzicht! EN... ik heb mijn allerallerallereerste kangaroo van de nog vele die zullen komen gezien! Het waren 10-15 kangaroo's die samen op de golfclub aan het golfen waren.

De tweede dag in Canberra ben ik naar het National Museum of Australia gegaan waar ik een tour kreeg die nog in proef was, maar het was echt supergaaf! Helaas mocht ik hier geen foto's van maken, maar het was zeker interassent om te zien hoe de Europeanen de aboriginals wegjaagten. Ook nog in het Museum of Old Parliament geweest, maar dat was nogal saai. En ik voelde dat ik verkeerd gekleed was met mn zonnebril, shirtje, korte broek en slippers in het nogal chique gebouw waar vooral vrouwen en mannen in drieledig pak met glanzende schoenen rondliepen.

Dat was dan weer de update voor deze week! Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben! De planning op het moment is om nog 2 nachten in Canberra te blijven en dan weer terug te gaan naar de kust in de buurt van Narooma, vandaar verder de kust afgaan langzaam richting de mooie stad Melbourne, maar daar zal ik pas na 3 weken zitten, gok ik.

Groetjes en kusjes enzo,
Ludo

  • 13 Februari 2012 - 12:14

    Joline:

    Leuke verhalen weer Ludo! Vooral die blowholes klinken spectaculair! Is Cranberra mooi? Je hoort er eigenlijk nooit wat over.

    xxx

  • 13 Februari 2012 - 12:50

    Ludo Bruinen:

    Canberra is zeker weten wel mooi! Het heeft helaas geen historisch centrum, maar er zijn natuurlijk wel grote overheidsgebouwen te bezichten, zoals de War Memorial en Old Parliament, maar dat is totaal niet te vergelijken met Opera House of Great Harbour Bridge. Het is groot en wit, maar aardig saai. Je kan wel echt heel goed zien dat deze stad volgens model gebouwd is. Het is logisch en geordend, maarja... dat maakt een stad om eerlijk niet te zijn niet echt mooi.

  • 13 Februari 2012 - 12:53

    Ludo Bruinen:

    hmm, ik spreek mezelf tegen.
    Laat ik het zo zeggen: Het is wel een mooie stad, maar het heeft geen charme. Het is ruim opgezet waardoor het ook lijkt dat het er erg rustig is.

  • 13 Februari 2012 - 14:51

    Roy:

    Super leuk verhaal weer! Leuk dat we via fb weer ff gepraat hebben! Klinkt allemaal heel spannend en dit is pas het begin! Ik spreek je weer en houd jij ons op de hoogte! Doeiii

  • 13 Februari 2012 - 17:38

    Arno:

    Goed bezig Ludo!! Zorg dat je daar lekker blijft rondtouren en je zeker niet te weinig feest!
    Ik zal nog even kijken want dikke kans dat ik ook in Melbourne moet zijn rond die tijd.
    Hoiiiii

  • 13 Februari 2012 - 18:35

    Mams En Paps:

    Heee Ludo wij zijn best wel trots op jouw dat je zomaar museums gaat bezoeken, is er toch nog een beetje opvoeding blijven hangen,ahum
    Groetjes paps en mams

  • 13 Februari 2012 - 23:32

    Thom:

    Gaaf hoor die verhalen. Ff een andere vraag. Reis je nou de hele tijd in je eentje of trek je met andere backpackers mee? Btw goed om weer es een keer van je te horen.

    HOOI

  • 18 Februari 2012 - 07:14

    Ludo Bruinen:

    Het reizen doe ik meestal in mijn eentje. Het valt toch wel tegen hoeveel mensen er met OV reizen in het gebied waar ik nu ben. De meesten hebben een auto gekocht/gehuurd of zijn op de fiets. OV is hier ook niet echt flexibel. Treinen zijn er niet en bussen gaan maar 1 keer per dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Down under

Recente Reisverslagen:

24 April 2012

East Coast

03 April 2012

Tasmanie; Het kleine New-Zealand

14 Maart 2012

ruig kustgebied + gezellig Melbourne

03 Maart 2012

Dierentuin

13 Februari 2012

Tweede week
Ludo

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 7764

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Cambodia

29 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: