East Coast - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu East Coast - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ludo Bruinen - WaarBenJij.nu

East Coast

Door: Ludo Bruinen

Blijf op de hoogte en volg Ludo

24 April 2012 | Australië, Alice Springs

The East Coast; de kust van parties, stille stranden, mooie eilanden en The Great Barrier Reef. Kortom, het perfecte gebied om uit te gaan en de dag erna te chillen op het strand...
Uiteraard heb ik dat niet gedaan, want daar heb ik de tijd helemaal niet voor! Het programma zat (en zit) propvol met uitstapjes, avonturen, zeilen, duiken, snorkelen, vliegen, slapen, eten enz enz.

Het laatst bekende was dat ik van Launceston naar Brisbane ging vliegen. In Brisbane ben ik voor 1 nacht geweest en snel deze moderne, standaard stad uitgevlucht naar Noosa. De plek om te chillen, te sandboarden, boomerang gooien en gezellig met de backpackers familie pasen te vieren... in de bar.

Na Noosa waren de meest bekende eilanden van de oostkust aan de beurt. Fraser Island en de Whitsunday Islands. In Fraser Island heb ik een dagtour gedaan. Dat houdt in dat je als een stelletje Japanners over het eiland raced met een 4WD 350 pk bus. Heel veel verschillende dingen gezien op het grootste zandeiland in de wereld, zoals een schipwrak, prachtig meer, gave zandwegen en mooie, kleurige zandstenen. De Whitsunday Islands waren heel anders. Hier ben ik op 's werels snelste zeiljacht (in 1970) gezeild voor 2 dagen. De wind was zo hard dat we maar net aan Whitehaven konden bezoeken (anderen lukte het niet), maar het maakt de reis wel extra spectaculair. Ook heb ik hier mijn allereerste duik in het open water gemaakt. Echt supermooi! Het koraal en al die verschillende vissen waren echt heel mooi. Iemand anders had een onderwatercamera bij zich en heeft foto's gemaakt. Ik heb ze helaas nog niet ontvangen, maar daar hoop ik nog wel op.

Na de Whitsunday's ben ik naar Mission Beach gegaan. Hier de Tully river geraft wat echt heel leuk was! Het water is hier niet van smeltwater, zoals in Frankrijk, maar het is allemaal regenwater. Dit maakt het een stuk minder koud, waardoor het gewoon nodig was om soms in het water te springen om af te koelen.

Hierna was het overweldigende Cairns aan de beurt! Hier heb ik niet alleen mijn PADI Open Water duikbrevet gehaald, maar ook nog eens de extra 'adventure dives' nachtduiken, diepduiken (30 meter) en een duik als onderwaterfotograaf gemaakt. De eerste 2 dagen was in het klaslokaal en in het zwembad om te oefenen en hierna voor het echie op volle zee. Ik heb een boottrip van 3 dagen/2 nachten gedaan met in totaal 9 duiken. Ik heb echt van alles gezien! Heel veel verschillende vissen met verschillende kleuren en vormen, heel veel verschillende koralen, schildpadden en ook nog eens haaien! En dan hebben we het nog niet eens over de vele meter(s)lange mossels, kleine zeepaardjes, jellyfishes en zeesterren. Ik heb nu zeker zin om nog meer te gaan duiken! Helaas zal ik moeten wachten tot de volgende vakantie, want aan mijn reis in australie begint een einde te komen.

Op 2 mei 5:55 zal ik terug in Nederland zijn, maar ik heb dus nog 7 dagen! Deze heb ik helemaal volgepropt met een outback-tour van Alice Springs, wat in het midden van Australie is, naar Adelaide. Hier zal ik Uluru (Ayers Rock), Kata Tjuta, Kings Canyon en Flinders Ranges bezoeken. Ik heb er zin in!

Helaas kan ik foto's weer niet online zetten, omdat er geen usb-port is. Misschien dat als ik in Adelaide ben, dat ik wat online kan zetten, maar helaas kan ik niks beloven.

In ieder geval de groetjes uit Alice Springs en ik zie jullie allemaal in een week!

Cya! Ludo

  • 24 April 2012 - 10:24

    Roy:

    Ludo is ineens expert duiker! Gaaf man! Veel plezier de laatste week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Down under

Recente Reisverslagen:

24 April 2012

East Coast

03 April 2012

Tasmanie; Het kleine New-Zealand

14 Maart 2012

ruig kustgebied + gezellig Melbourne

03 Maart 2012

Dierentuin

13 Februari 2012

Tweede week
Ludo

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 7766

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Cambodia

29 Januari 2012 - 01 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: